Przykład wykorzystania jest poniżej:
Sub work()
Dim im As New C_MASS_IMPORT
im.BaseFile = "C:\Users\Orzemek\Documents\Report_file.mdb"
im.ImportFromFile "C:\Users\Orzemek\Documents\Report1.XLS", False, Array("Sheet2", "Sheet3", "Sheet4")
im.ImportFromFile "C:\Users\Orzemek\Documents\Report1.XLS", True
' tworzenie QueryTable
im.CreateQt Sheet1.Range("A1"), , "wynik scalenia"
' Tworzenie Pivot-a
im.CreatePv Sheet2.Range("A1"), , "wynik scalenia"
End Sub
Zasada działania jest prosta: wskazujemy plik roboczy MDB, jak go nie ma to zostanie stworzony.
Kolejnym krokiem jest import zakładek z pliku, jak nie wskażemy konkretnych to mechanizm będzie chciał importować wszystkie naraz. Parametr true / False widoczny w przykładzie sprawia że dane nie zostaną (true) lub nie zostaną (False) nadpisane
Ostatni krok to stworzenie obiektu QueryTable w wybranym arkuszu, fajne, lecz niekonieczne
Edit:
Dodałem możliwość łatwego tworzenia pivot-a z tabeli będącej wynikiem scalenia
Poprawiłem też link - jest do nowszej wersji
Witam! Mam pytanie. Próbuje zrobić aplikacje przepisującą dane z pliku excela (.xlsx) do accessa i mam kłopot ze słowami kluczowymi Excel.Application, Excel.Workbook, Excel.Worksheet itp. Pojawia mi się informacja "User-defined type not defined" . Jakieś pomysły co z tym zrobić? korzystam z Office 2007-2010
OdpowiedzUsuńna początek dodał bym referencję Excela do projektu w Accessie
OdpowiedzUsuń